E-commerce – trends and development opportunities

DSpace/Manakin Repository

Show full item record

Title E-commerce – trends and development opportunities
Tytuł równoległy: E-commerce – trendy i możliwości rozwoju
Autor: Radziszewska, Aleksandra
URI: http://hdl.handle.net/11331/994
Date: 2016
Źródło: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach. Seria: Administracja i Zarządzanie. Nr 36 (109) 2016, s. 73-85
Abstract: The paper describes the tools of marketing communication with e-customers and trends concerning e-commerce. Special attention has been paid to personalization and recommender systems. The paper treats the characteristics of consumer behaviours on the business-to-customer market and the main barriers in customer relationship management. In this context the relationship with e-customers and the tools of marketing communication in electronic customer relationship have been described. The rapid growth of e-commerce has created product overload where customers onthe Web are no longer able to effectively choose the products they are exposed to. There is a lot of imperfect information and a large supply available for consumers, and so it is extremely difficult to identify their own needs and preferences and ways for satisfying them. Recommendations are a type of communication and an especially important issue in e-marketing. It is easy to find many websites where a customer needs advice before taking the decision to purchase a product. Therefore, recommendations are a powerful tool to assist customers in these decisions. The paper refers to the challenges resulting from the growing importance of network and virtual communities, where the consumer is perceived as a value co-creator
Description: W artykule scharakteryzowano narzędzia komunikacji marketingowej z e-konsumentami oraz trendy rozwoju e-commerce. Szczególną uwagę poświęcono zagadnieniu rekomendacji i personalizacji. Środowisko Internetu oferuje narzędzia będące skutecznym nośnikiem przekazu marketingowego i zarządzania relacjami z e-klientami. Zasoby informacji o produktach, które są dostępne dla klientów, znacznie przewyższają możliwości ich percepcji. Różnorodność źródeł oraz szybki wzrost ilości informacji docierających do konsumentów spowodowały konieczność ich selekcji, w celu ograniczenia niepewności towarzyszącej podejmowaniu decyzji. Internauci mogą korzystać z rekomendacji pochodzących od innych konsumentów, które są dostępne w społecznej przestrzeni Internetu, gdyż rozwój mediów i serwisów społecznościowych pozwala na publikację i wymianę treści. Również wiele sklepów internetowych oferuje profesjonalne systemy rekomendacji, które pomagają konsumentowi dokonać selekcji informacji, wybrać spersonalizowaną ofertę i lepiej dopasować parametry zakupu do indywidualnych potrzeb. Rekomendacje są ważnym elementem zarządzania relacjami z e-konsumentami, gdyż pozwalają na personalizację oferty, zwiększają satysfakcję z zakupu oraz pozwalają na zminimalizowanie towarzyszącego mu ryzyka. Praca porusza również problem rosnącego znaczenia wirtualnych społeczności oraz zmieniającej się pozycji konsumenta jako współtwórcy wartości

Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics