The role of marketing in the football business

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Khoshtaria, Tornike
dc.date.accessioned 2016-06-30T18:03:32Z
dc.date.available 2016-06-30T18:03:32Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach. Seria: Administracja i Zarządzanie. - Nr 32 (105) (2015), s. 83-93 pl
dc.identifier.issn 2082-5501
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11331/560
dc.description The aim of this study is to investigate the importance of marketing in the football business. In order to accomplish the task the study mainly concentrated its research efforts on customers (fans), to find out whether or not customers are satisfied, and whether they would therefore stay loyal to their clubs for a long time. Additionally, the paper is concerned with the product life cycle of football and the role of marketing in its extension. Secondary data has been collected and critically analysed in order to see whether or not theoretical measurements lack the ability to be implemented correctly in the practical world of the football business. pl
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy jest zbadanie znaczenia marketingu w biznesie piłkarskim. Aby zrealizować założony cel przeprowadzono badania satysfakcji klientów i ich lojalności wobec swoich klubów w długim okresie. Praca dotyczy też cyklu życia produktu piłki nożnej i roli marketingu w jego przedłużeniu. Dane wtórne zostały zebrane i krytycznie analizowane, aby przekonać się, czy pomiary teoretyczne mają możliwość prawidłowego wykorzystania w praktycznym świecie biznesu piłkarskiego. pl
dc.language.iso en pl
dc.publisher Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlach pl
dc.rights Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ *
dc.subject Football pl
dc.subject Management pl
dc.subject Marketing pl
dc.subject Piłka nożna pl
dc.subject Zarządzanie pl
dc.title The role of marketing in the football business pl
dc.title.alternative Rola marketingu w piłce nożnej pl
dc.type Article pl


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics