The role of marketing in the football business

DSpace/Manakin Repository

Show full item record

Title The role of marketing in the football business
Tytuł równoległy: Rola marketingu w piłce nożnej
Autor: Khoshtaria, Tornike
URI: http://hdl.handle.net/11331/560
Date: 2015
Źródło: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach. Seria: Administracja i Zarządzanie. - Nr 32 (105) (2015), s. 83-93
Abstract: Celem niniejszej pracy jest zbadanie znaczenia marketingu w biznesie piłkarskim. Aby zrealizować założony cel przeprowadzono badania satysfakcji klientów i ich lojalności wobec swoich klubów w długim okresie. Praca dotyczy też cyklu życia produktu piłki nożnej i roli marketingu w jego przedłużeniu. Dane wtórne zostały zebrane i krytycznie analizowane, aby przekonać się, czy pomiary teoretyczne mają możliwość prawidłowego wykorzystania w praktycznym świecie biznesu piłkarskiego.
Description: The aim of this study is to investigate the importance of marketing in the football business. In order to accomplish the task the study mainly concentrated its research efforts on customers (fans), to find out whether or not customers are satisfied, and whether they would therefore stay loyal to their clubs for a long time. Additionally, the paper is concerned with the product life cycle of football and the role of marketing in its extension. Secondary data has been collected and critically analysed in order to see whether or not theoretical measurements lack the ability to be implemented correctly in the practical world of the football business.

Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics