International experience of teaching deaf and hard of hearing students at university level – a short review

DSpace/Manakin Repository

Show full item record

Title International experience of teaching deaf and hard of hearing students at university level – a short review
Tytuł równoległy: Międzynarodowe doświadczenie w nauczaniu studentów niesłyszących i niedosłyszących na poziomie szkoły wyższej − krótka charakterystyka
Autor: Gulati, Beata
URI: http://hdl.handle.net/11331/463
Date: 2015
Źródło: Student Niepełnosprawny: szkice i rozprawy. 2015, z. 15 (8), s. 151-156
Abstract: In this text the author presents just a short review, connected with the international experience in teaching deaf and hard of hearing students abroad and in Poland. The USA and the UK are shown as leading countries with their well known Universities: Gallaudet and Deaf Studies in Bristol. The author also presents the Norwegian experience, with its Bilingual and Cultural approach and Hungarian a more oralistic one. Then she shows the background in Polish schools and Universities with a focus on Teaching English to deaf and hard of hearing students. First attempts at Catholic University in Lublin and in Siedlce University of Natural Sciences and Humanities conducted by the author of this paper are described. More information one can find in Master’s Thesis by Beata Gulati which became the basis for this article.
Description: Autorka prezentuje krótki opis międzynarodowego doświadczenia w nauczaniu studentów niedosłyszących i niesłyszących na poziomie szkoły wyższej za granicą i w Polsce. USA i Zjednoczone Królestwo pokazane są jako wiodące kraje ze słynnymi ośrodkami Uniwersytetem Gallaudet oraz Studiami dla Niesłyszących w Uniwersytecie w Bristolu. Autorka również pokazuje doświadczenie bilingwalne i kulurowe w Norwegii oraz bardziej oralistyczne na Węgrzech Następnie pokazane są polskie szkoły z położeniem nacisku na nauczanie osób z osobami niesłyszącymi i niedosłyszącymi w zakresie języków obcych pierwsze na KUL-u oraz w UPH w Siedlcach, gdzie pracuje autorka tego tekstu. Więcej informacji można przeczytać w pracy magisterskiej Beaty Gulati, z której ten fragment pochodzi

Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics