Nauczanie włączające szansą na edukację dzieci z niepełnosprawnością

DSpace/Manakin Repository

Show full item record

Title Nauczanie włączające szansą na edukację dzieci z niepełnosprawnością
Tytuł równoległy: Inclusive education − the change for the education the children with disability
Autor: Jurga, Laura Izabela
URI: http://hdl.handle.net/11331/456
Date: 2015
Źródło: Student Niepełnosprawny: szkice i rozprawy. 2015, z. 15 (8), s. 43-52
Abstract: Proces akceptacji dziecka z niepełnosprawnością zaczyna się w rodzinie. Tu też rozpoczyna się pierwszy etap integracji dziecka ze społeczeństwem. Najważniej-sze jest, by niepełnosprawność dziecka nie przesłaniała jego osobowości i naturalnych, dziecięcych potrzeb. Dlatego istotne jest aby działania rewalidacyjne były środkiem do osiągnięcia maksymalnej samodzielności, a nie celem samym w sobie. Samodzielność i autonomię na miarę swoich możliwości, dziecko może osiągać dzięki kontaktom z rówieśnikami. Ważną rolę odgrywają tu specjaliści, przedszkole i szkoła, które wy-chowując i nie zapominając o kształtowaniu umiejętności życiowych ‒ przyczyniają się do realizacji społecznego aspektu rehabilitacji. Wsparcia w tej kwestii potrzebują także rodzice osób z niepełnosprawnością.
Description: The long process of accepting a child with disability begins in the family. The key issue is what to do not to make his disability be more important then his of her per-sonality and natural needs. The use of a revalidation approach may be a way to facilita-te the developmend of his selfcare and independence. Kindergarden and school can help in making full developmend of child`s potentials. One of the most vitol factors is conected with the child`s learning and playing in other words with other children among his of her peers. However, the point is how to organise education for children with disabilities

Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics