Metody aktywizujące w klasie integracyjnej

DSpace/Manakin Repository

Show full item record

Title Metody aktywizujące w klasie integracyjnej
Tytuł równoległy: Activating methods in an inclusion classroom
Autor: Lipowska-Kuźba, Agnieszka; Dłutowska-Osik, Hanna
URI: http://hdl.handle.net/11331/2581
Date: 2019
Źródło: Student Niepełnosprawny: szkice i rozprawy. 2019, z. 19 (12), s. 271-284
Abstract: Metody aktywizujące stosowane w pracy nauczyciela bardzo pomagają w inkluzji społecznej dzieci (włączeniu dzieci z niepełnosprawnością do klasy). Na podstawie własnych doświadczeń i badań widać, jak dzieci (mając przystosowane metody) w naturalny sposób integrują się ze sobą. Dlatego tak ważne jest tworzenie klas integracyjnych w szkołach ogólnodostępnych, gdzie dzieci pełnosprawne dostrzegają, że są obok nich rówieśnicy bardziej niż one potrzebujący wsparcia. W ten też sposób dzieci uczą się empatii, zrozumienia. Uczą się tego też dorośli. Z kolei praca nauczyciela jest bardziej efektywna, gdy korzysta z metod twórczego myślenia. Celem niniejszej pracy była próba ustalenia zasadności tworzenia klas integracyjnych w szkołach ogólnodostępnych i pracy metodami aktywizującymi w opinii nauczycieli i rodziców jednej ze szkół w powiecie grodziskim
Description: Activating methods used in the work of teachers significantly help the social inclusion of children (integration of children with disabilities into a classroom). Teachers’ own experiences and research show that children (when equipped with adapted methods) naturally integrate with one another. This proves why inclusion classes are greatly needed in general education schools, where children without disabilities notice that some peers beside require more assistance than they do. In this way, children are taught empathy and understanding. Adults learn that, too. Teachers’ work becomes more effective when they use creative thinking techniques. The aim of this paper is to find justification for the formation of inclusion classrooms in general education schools and the use of activating methods in the opinions of teachers and parents at one of the schools within Grodzisk Mazowiecki County

Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Uznanie autorstwa 3.0 Polska Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa 3.0 Polska

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics