Integracja dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w opiniach ich nauczycieli

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Lew-Koralewicz, Aneta
dc.date.accessioned 2018-04-17T07:55:32Z
dc.date.available 2018-04-17T07:55:32Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Student Niepełnosprawny: szkice i rozprawy. 2018, z. 18 (11), s. 221-236 pl
dc.identifier.issn 1689-6416
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11331/1930
dc.description The purpose of this study is to present the problem of integration of children with Autism Spectrum Disorder from the viewpoint of their teachers. The input data bases on of the feedback collected from the group of 60 teachers of nursery and elementary schools, who are working with ASD children both in integration groups, as well as, in the inclusive education groups. As for the research methods, they invlove a self compiled questionnaire and the Integrated Education Satisfaction Assesment Scale by G. Wiącek (the ZKI-N scale). The output data of the study prooves that even though teachers display positive attitude towards working with ASD children, the cooperation with them relies to a considerable extent on their level of functionig. It has been also observed by the enquired teachers that despite the children being involved in the integration and inclusive education groups, they may face problems in the proces of integration with the society pl
dc.description.abstract Celem artykułu jest przedstawienie problemu integracji dzieci z autyzmem na podstawie opinii ich nauczycieli. Badaniem objęto 60 nauczycieli przedszkoli i szkoły podstawowej pracujących z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w grupach integracyjnych oraz w edukacji włączającej. Wykorzystano dwa narzędzia badawcze – kwestionariusz ankiety w opracowaniu własnym oraz Skalę Zadowolenia z Kształcenia Integracyjnego (ZKI-N) autorstwa G. Wiącka. Rezultaty badań ukazały, że nauczyciele są pozytywnie nastawieni do edukacji integracyjnej uczniów z autyzmem, ale uzależniają jej możliwość od poziomu funkcjonowania dziecka. Nauczyciele zauważają również trudności w procesie integracji społecznej dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu objętych edukacją integracyjną i włączającą pl
dc.language.iso pl pl
dc.publisher Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach pl
dc.rights Uznanie autorstwa 3.0 Polska *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/ *
dc.subject Autyzm pl
dc.subject Dziecko niepełnosprawne pl
dc.subject Edukacja włączająca pl
dc.subject Integracja pl
dc.subject Autism pl
dc.subject Disabled child pl
dc.subject Inclusive education pl
dc.subject Integration pl
dc.title Integracja dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w opiniach ich nauczycieli pl
dc.title.alternative Integration of children with autism spectrum disorder in the opinions of their teachers pl
dc.type Article pl


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa 3.0 Polska Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa 3.0 Polska

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics