Metoda integracji sensorycznej w pracy z dzieckiem z mózgowym porażeniem dziecięcym

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Polańska, Iwona
dc.date.accessioned 2018-02-20T09:42:17Z
dc.date.available 2018-02-20T09:42:17Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Student Niepełnosprawny: szkice i rozprawy. - Z. 10 (3) 2010, s. 125-137 pl
dc.identifier.issn 1689-6416
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11331/1792
dc.description The article is devoted to the method of sensory integration used while working children with infant cerebral palsy. I begin with the characteristics of sensory integration. I present its definition according to several authors. Next I describe basic assumptions of sensory integration and its levels of development. The knowledge of which enables to conduct classes with children and to follow their results. While starting work with children it may be helpful to study the kinds of sensory integration dysfunctions which are typical for children with infant cerebral palsy. I describe them including division on deficiencies in the functions of vision, audition and also deficiencies in spatial orientation, body constitution and lateralisation. I finish with the description of application of method of sensory integration in practice pl
dc.description.abstract Artykuł poświęcony jest metodzie integracji sensorycznej w pracy z dzieckiem z mózgowym porażeniem dziecięcym. Na wstępie przybliżam Państwu, czym jest integracja sensoryczna. Przedstawiam jej definicję według kilku autorów. Następnie przybliżam główne założenia integracji sensorycznej oraz poziomy rozwoju integracji sensorycznej, bez znajomości których nie udałoby się prowadzić zajęć z dzieckiem oraz „śledzić” ich efektów. Przystępując do pracy z dzieckiem warto również zapoznać się z rodzajami zaburzeń integracji sensorycznej, charakteryzujących dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. Opisuję je w sposób konkretny z podziałem na deficyty w zakresie funkcji wzrokowych, słuchowych, deficyty w zakresie orientacji przestrzennej, schematu ciała oraz w zakresie lateralizacji. Na koniec opisuję zastosowanie metody integracji sensorycznej w praktyce pl
dc.language.iso pl pl
dc.publisher Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach pl
dc.rights Uznanie autorstwa 3.0 Polska *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/ *
dc.subject Dziecko niepełnosprawne pl
dc.subject Integracja sensoryczna pl
dc.subject Porażenie mózgowe dziecięce pl
dc.subject Cerebral palsy pl
dc.subject Disabled child pl
dc.subject Sensory processing pl
dc.title Metoda integracji sensorycznej w pracy z dzieckiem z mózgowym porażeniem dziecięcym pl
dc.title.alternative Method of sensory integration used while working children with infant cerebral palsy pl
dc.type Article pl


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa 3.0 Polska Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa 3.0 Polska

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics