Kształcenie osób niepełnosprawnych w Holandii

DSpace/Manakin Repository

Show full item record

Title Kształcenie osób niepełnosprawnych w Holandii
Tytuł równoległy: Teaching of disabled people in the Netherlands
Autor: Marciniak-Paprocka, Katarzyna
URI: http://hdl.handle.net/11331/1748
Date: 2013
Źródło: Student Niepełnosprawny: szkice i rozprawy. 2013, z. 13 (6), s. 89-98
Abstract: W prezentowanym artykule zamieszczone zostały informacje na temat kształcenia osób niepełnosprawnych w Holandii. Zgodnie z polityką oświatową tego kraju, istnieją dwie ścieżki pracy z uczniem niepełnosprawnym. Nauczanie dziecka w szkole specjalnej stosowane jest w przypadkach koniecznych, natomiast zawsze, kiedy jest to możliwe, powinno odbywać się w szkole z rówieśnikami pełnosprawnymi. Początki kształcenia specjalnego w Holandii sięgają XVII wieku
Description: This paper presents the analysis about learning disabled people in the Netherlands. According to the educational policy of the country, there are two paths work with students with disabilities. Teaching a child with disability in a special school is used when necessary, always when possible should teach it at school with non-disabled peers. Beginnings of special education in the Netherlands dates back to the seventeenth century

Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Uznanie autorstwa 3.0 Polska Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa 3.0 Polska

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics