O karze, tolerancji i dobroczynności w pedagogice resocjalizacyjnej

DSpace/Manakin Repository

Show full item record

Title O karze, tolerancji i dobroczynności w pedagogice resocjalizacyjnej
Tytuł równoległy: The punishment, tolerance and charity in resocialization pedagogy
Autor: Pytka, Lesław
URI: http://hdl.handle.net/11331/1743
Date: 2013
Źródło: Student Niepełnosprawny: szkice i rozprawy. 2013, z. 13 (6), s. 13-32
Abstract: W artykule autor rozważa powiązanie trzech nurtów pedagogiki: z jednej strony – segregacyjnego, integracyjnego oraz inkluzyjnego z pojęciami etycznymi, takimi jak: kara, tolerancja i dobroczynność (miłosierdzie), z drugiej zaś – z trzema paradygmatami uprawiania nauki i trzema odmianami pedagogiki jako dyscypliny teoretycznej i praktycznej.
Description: In this article author examines the association of the three strands of pedagogy: segregation, integration and inclusion with ethical concepts such as punishment, tolerance and charity (mercy) and with three science-making paradigms as well as with three varieties of pedagogy - theoretical and practical

Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Uznanie autorstwa 3.0 Polska Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa 3.0 Polska

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics