Budowanie relacji wewnętrznych jako podstawa kształtowania kapitału relacyjnego przedsiębiorstwa

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Bombiak, Edyta
dc.date.accessioned 2018-01-22T10:20:00Z
dc.date.available 2018-01-22T10:20:00Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Powiązania organizacyjne w społeczeństwie sieciowym : monografia / pod red. Elżbiety Skrzypek, Grzegorza Greli, Mariusza Hofmana. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wydział Ekonomiczny. Katedra Zarządzania Jakością i Wiedzą, 2016, s.97-107 pl
dc.identifier.isbn 978-83-62785-10-0
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11331/1669
dc.description.abstract Nawiązywanie oraz podtrzymywanie trwałych związków rynkowych stanowi istotę funkcjonowania każdej organizacji. Architektami tych relacji są zawsze pracownicy. Właściwie ukształtowane relacje wewnątrz organizacji dają możliwość dostępu do zasobów intelektualnych zatrudnionych, a to z kolei determinuje zdolność i efektywność wykorzystania pozostałych zasobów będących w dyspozycji organizacji. Kapitał relacyjny ma charakter unikatowy, trudny do powielenia i jest obarczony znacznym ryzykiem jego utraty wraz z utratą kluczowych aktorów konstytuujących go po stronie organizacji, stąd niezwykle ważna, szczególnie w warunkach permanentnej niepewności, pozostaje kwestia budowania zaufania. Uzasadnia to rosnące zainteresowanie koncepcją zarządzania zaufaniem we współczesnych organizacjach. Wysoce użyteczna, w kontekście budowania wewnętrznego kapitału relacyjnego, wydaje się także implementacja koncepcji empowerment oraz diversity management. Konsekwencją ich wdrożenia jest zwiększenia lojalności oraz zadowolenia pracowników, co jest istotne w dobie spadku bezpieczeństwa zatrudnienia i tymczasowego charakteru współpracy między pracownikami a organizacją. pl
dc.language.iso pl pl
dc.publisher Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wydział Ekonomiczny. Katedra Zarządzania Jakością i Wiedzą pl
dc.rights Uznanie autorstwa 3.0 Polska *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/ *
dc.subject Kapitał intelektualny pl
dc.subject Kapitał relacyjny pl
dc.subject Zarządzanie przedsiębiorstwem pl
dc.title Budowanie relacji wewnętrznych jako podstawa kształtowania kapitału relacyjnego przedsiębiorstwa pl
dc.type Book chapter pl


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa 3.0 Polska Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa 3.0 Polska

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics