Przerwy międzylekcyjne: sposoby ich wykorzystania z pedagogicznego oraz psychologicznego punktu widzenia

DSpace/Manakin Repository

Show full item record

Title Przerwy międzylekcyjne: sposoby ich wykorzystania z pedagogicznego oraz psychologicznego punktu widzenia
Autor: Andrzejczuk, Joanna
URI: http://hdl.handle.net/11331/1613
Date: 2017
Źródło: Психология сегодня: взгляд современного студента: cборник материалов XII международной студенческой научно-практической конференции по психологии. Брест, 28 апреля 2017 года / под общей редакцией Е.Е. Марченко. Брест 2017, s. 152-154
Abstract: Głównym celem badań było przybliżenie wykorzystania przerw międzylekcyjnych przez uczniów szkoły podstawowej. Z zaobserwowanych zachowań uczniów podczas wizyty w szkole, na przerwach międzylekcyjnych oraz rozmów z uczniami wyłoniono następujące sposoby wykorzystywania przez nich przerw: 1) Zaspokajanie potrzeb fizjologicznych; 2) Spożywanie posiłków i przekąsek przyniesionych z domu lub/i korzystanie z obiadów szkolnych na stołówce; 3) Przemieszczanie się z klasy do klasy; 4) Odrabianie prac domowych; 5) Robienie ściąg; 6) Rozmowy z rówieśnikami; 7) Wizyta w sklepiku szkolnym; 8) Wspólne zabawy, zazwyczaj spontaniczne; 9) Wymiana doświadczeń, spostrzeżeń, wyrażanie emocji, komentowanie tego, co się wydarzyło na zajęciach oraz wymiana kolekcjonowanych różnego rodzaju zasobów; 10) Czas na integrację; 11) Odwiedzanie młodszego rodzeństwa; 12) Korzystanie z telefonów komórkowych, pisanie sms-ów, korzystanie z zasobów internetowych i portali społecznościowych; 13) Wizyta w bibliotece szkolnej.
Description: Artykuł napisany pod kierunkiem dr Agnieszki Roguskiej, pochodzi z konferencji: ХII Международнaя студенческaя научно-практическaя конференцaя «ПСИХОЛОГИЯ СЕГОДНЯ: ВЗГЛЯД СОВРЕМЕННОГО СТУДЕНТА» 28 апреля 2017 г. Organizator: Брестский государственный университет имени А.С. Пушкина, Brześć (Białoruś).

Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics