Saura i filmowe studium dziecka

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Benicka, Anna
dc.date.accessioned 2017-05-25T11:19:14Z
dc.date.available 2017-05-25T11:19:14Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Inskrypcje. R. 3, z. 2 (5) (2015), s. 73-89 pl
dc.identifier.issn 2300-3243
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11331/1369
dc.description The present text refers to the Spanish director Carlos Saura and one of his most notorious films Cría Cuervos (English: Raise Ravens). Through the sadness and gloom picture of childhood, the film takes on the constituent elements of cruel nightmare. The pain felt by small Ana after his death we have combined with Onirism. Thanks to the escape from the magic and dream time, space and psyche of the heroine underwent a small unification, which famously gave the film juggling transgression pl
dc.description.abstract Prezentowany tekst odnosi się do hiszpańskiego reżysera – Carlosa Saury i jednego z jego najgłośniejszych filmów Nakarmić kruki. Poprzez smutek i posępność filmu obraz dzieciństwa nabiera znamion okrutnego koszmaru. Ból, jaki odczuwa mała Ana po śmierci Mamy, łączy się z oniryzmem. Dzięki ucieczce w magię i sen, czas, przestrzeń i psychika małej bohaterki ulegały zjednoczeniu, co znakomicie oddał w filmie, żonglujący transgresją, Saura pl
dc.language.iso pl pl
dc.publisher Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego pl
dc.subject Dziecko pl
dc.subject Film pl
dc.subject Saura, Carlos (1932- ) pl
dc.subject Transgresja (psychol.) pl
dc.subject Child pl
dc.subject Movie pl
dc.subject Transgression pl
dc.title Saura i filmowe studium dziecka pl
dc.type Article pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics