NATO i UE w nowej rzeczywistości po aneksji Krymu

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Minkina, Mirosław
dc.date.accessioned 2017-01-09T09:36:55Z
dc.date.available 2017-01-09T09:36:55Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation De Securitate et Defensione. O Bezpieczeństwie i Obronności - 2015, nr 1(1), s. 6-19 pl
dc.identifier.issn 2450-5005
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11331/1105
dc.description In February, 2014 Russian Federation began occupation of the Crimea, which is part of sovereign Ukraine, under the pretext of ethnic Russians protection. In the Russian military doctrine the purpose of a security policy to unite the Russian people is quite heavily accented, in the form of strategic control over the areas of the former Soviet Union. The annexation of the Crimea is therefore part of complex policy. On the way to implement such a concept also stand Baltic countries, members of NATO and the European Union. From the perspective of Russia the best would be to impose such a political system in Ukraine, which would guarantee full control and not allow future integration with NATO and the EU. According to the Kremlin way of thinking "good neighbor" should be integrated politically, economically and militarily with Russia, and not take part in integration processes with structures not controlled by Russia. en
dc.description.abstract W lutym 2014 r. Federacja Rosyjska rozpoczęła okupację Krymu, będącego częścią suwerennej Ukrainy, pod pretekstem ochrony ludności narodowości rosyjskiej. W rosyjskiej doktrynie militarnej dość mocno akcentowany jest cel polityki bezpieczeństwa, jakim jest zjednoczenie narodu rosyjskiego, w formie strategicznej kontroli nad obszarem byłego Związku Radzieckiego. Aneksja Krymu jest zatem elementem złożonej polityki. Na drodze do realizacji takiej koncepcji stoją także państwa bałtyckie, członkowie Sojuszu Północnoatlantyckiego i Unii Europejskiej. Z perspektywy Rosji najkorzystniejsze byłoby narzucenie takiego systemu politycznego Ukrainie, który gwarantowałby pełną kontrolę oraz uniemożliwiał przyszłą integrację z NATO i UE. Zgodnie ze sposobem myślenia Kremla „dobry sąsiad” powinien być zintegrowany politycznie, gospodarczo i wojskowo z Rosją, a nie uczestniczyć w procesach integracyjnych ze strukturami przez nią niekontrolowanymi. pl
dc.language.iso pl pl
dc.publisher Instytut Nauk Społecznych i Bezpieczeństwa. Wydział Humanistyczny. Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach pl
dc.rights Uznanie autorstwa 3.0 Polska *
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/ *
dc.subject Aneksja Krymu (2014 r.) pl
dc.subject Bezpieczeństwo międzynarodowe pl
dc.subject NATO pl
dc.subject Rosja 21 w. pl
dc.subject Ukraina 21 w. pl
dc.subject Unia Europejska pl
dc.subject Annexation of the Crimea 2014 en
dc.subject European Union en
dc.subject International security en
dc.subject Russia 21st century en
dc.subject Ukraine 21st century en
dc.title NATO i UE w nowej rzeczywistości po aneksji Krymu pl
dc.title.alternative NATO and EU in the new reality after the Crimea annexation en
dc.type Article pl


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa 3.0 Polska Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa 3.0 Polska

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics