Browsing by Subject "Quality management"

DSpace/Manakin Repository

Browsing by Subject "Quality management"

Sort by: Order: Results:

  • Wyrębek, Henryk (Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, 2013)
    W obecnych czasach coraz bardziej zauważalny staje się wzrost znaczenia jakości w działalności organizacji. Pojęcie jakości i efektywności nabiera coraz większego znaczenia i jest ważnym elementem rozwoju człowieka i ...
  • Skrzypek, Adam (Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, 2014)
    Doskonalenie to proces, który znajduje zastosowanie w wielu obszarach aktywności organizacji. Doskonalenie zarządzania dotyczy jakości, wiedzy, informacji, procesów i prowadzi do poprawy efektywności oraz konkurencyjności ...
  • Kryś, Piotr (Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, 2016)
    W artykule dokonano analizy literaturowej, której celem było przedstawienie zasad i skuteczności zastosowania filozofii Kaizen w przedsiębiorstwie. Rozważono najważniejsze sposoby i zasady postępowania metody Kaizen oraz ...
  • Toruński, Janusz (Akademia Podlaska, 2010)
    W warunkach postępującej globalizacji sytuacja rynkowa ulega znacznej zmianie. Pojawiają się nowe determinanty sukcesu osiągane przez banki, takie jak relacje z klientami, kwalifikacje i motywacja pracowników, a także ...
  • Wyrębek, Henryk (Akademia Podlaska, 2010)
    W warunkach szybkiego rozwoju rynku oraz nasilającej się konkurencji, bez znajomości zasad marketingu nie można być dzisiaj aktywnym i skutecznie działającym uczestnikiem życia gospodarczego. Obecnie to właśnie marketing ...
  • Toruński, Janusz (Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, 2013)
    Wzrastająca dynamika zmian, która jest rezultatem zachodzącej globalizacji i związanych z nią procesów wymusza konieczność ciągłego usprawniania wszystkich płaszczyzn działania biznesu W obszarze tym można zauważyć ...
  • Toruński, Janusz (Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, 2012)
    Podstawą działalności każdego przedsiębiorstwa są struktury procesowe. Działalność organizacji rozważa się i analizuje w ramach systemu zarządzania jakością z uwzględnieniem procesów występujących w przedsiębiorstwie. Są ...
  • Radzka, Elżbieta; Jankowska, Jolanta (Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, 2015)
    Zbiorowe zaopatrzenie w wodę pitną prowadzone jest przez przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne. Są one zobowiązane przepisami prawa do zapewnienia dostaw wody w sposób ciągły i o należytej jakości. Nadzór nad jakością ...
  • Wyrębek, Henryk (Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, 2012)
    Uwzględnienie priorytetu jakości w organizacji to poszukiwanie możliwości stałego doskonalenia procesów w kontekście ich sprawności operacyjnej, jak i zdolności do zaspokajania stwierdzonych i przyszłych potrzeb klienta. ...
  • Skroban, Katarzyna (Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, 2013)
    W referacie podjęto tematykę związaną z wykorzystaniem narzędzi doskonalenia jakości do poprawy funkcjonowania przedsiębiorstw informatycznych oraz narzędzi, które mogą być wykorzystane przez użytkowników - odbiorców ...
  • Krawczuk, Anna (Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, 2016)
    Firma, aby utrzymać swoją pozycję na rynku i nie ulec konkurencji, musi dbać o klientów, oferując produkty i usługi, które spełniają ich oczekiwania. Jakość jest ważnym elementem w zdobywaniu zaufania klientów. Ten artykuł ...
  • Domżał-Otmianowska, Grażyna (Akademia Podlaska, 2009)
    Celem artykułu jest przedstawienie procesu zarządzania jakością widzianego z perspektywy pracownika służby zdrowia i z punktu widzenia pacjenta oczekującego w kolejce na zapis, wizytę lub badanie. Te różne spojrzenia ...
  • Toruński, Janusz (Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, 2011)
    System zarządzania jakością wspomaga zarządzanie w firmie. Wdrożenie go wiąże się z zaistnieniem w niej nowych kategorii pojęciowych, ustala i formalizuje procedury działań. System jest udokumentowany i dostosowany do ...
  • Toruński, Janusz (Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, 2013)
    Przedsiębiorstwa usługowe działają w coraz bardziej złożonym otoczeniu rynkowym. Wzrastająca konkurencja, ciągłe wprowadzanie na rynek nowych usług, wzrost dobrobytu i wiedzy oraz rosnące w związku z tym oczekiwania ...
  • Toruński, Janusz (Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, 2012)
    Wysoką jakość wyrobu lub usługi można osiągnąć poprzez spełnienie wymagań i oczekiwań klientów. Klient jest więc kluczową postacią zarządzania jakością. Ma on swój udział w projektowaniu produktu, jego wytwarzaniu, sprzedaży, ...
  • Toruński, Janusz (Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, 2012)
    Jakość żywności w XXI wieku zajmuje kluczowe miejsce. Zarządzania jakością żywności jest w obecnych czasach nieodzownym elementem, na którym przemysł spożywczy opiera swoje działania. Podstawowym instrumentem w dążeniu do ...
  • Klimek, Anna (Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, 2014)
    Celem opracowania jest przybliżenie istotnych aspektów związanych z Nowym Zarządzaniem Publicznym. W pracy przedstawiono cechy sektora publicznego oraz różnice pomiędzy zarządzaniem publicznym a zarządzaniem jakością w ...
  • Chrząścik, Marcin (Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, 2018-06)
    Skuteczne i efektywne zarządzanie jednostką terytorialną staje się niezbędnym elementem rozwoju gospodarczego regionów. System zarządzania jakością jest stosunkowo prostym narzędziem do zarządzania pracą urzędu rozumianego ...
  • Toruński, Janusz (Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, 2013)
    Audyt w procesie zarządzania jakością stanowi istotny element zarządzania organizacją. Jest on podstawowym mechanizmem, mającym zagwarantować zbieżność realizowanych działań z przyjętymi planami. Jednym z celów audytu w ...
  • Wyrębek, Henryk (Akademia Podlaska, 2010)
    Sprawne pozyskiwanie i wykorzystanie informacji stanowi ważny czynnik sukcesu banku w zmieniającym się otoczeniu. Informacja stanowi narzędzie kreatywności, a droga do sukcesu prowadzi przez dialog i informację. W artykule ...